Iskolai információk
CB bejelentkezés
Tanárok
Hétvégi házi feladat szabályai, iskolai dolgozatok szabályai |
Kivonat a Pedagógiai Programból ( a teljes szöveg olvasható a honlapunkon az Alapdokumentumok menüpontban)
13. AZ ISKOLAI ÍRÁSBELI BESZÁMOLTATÁSOK FORMÁI, RENDJE, KORLÁTAI Minden tantárgyból a rendszeres a rendszeres számonkérés folyamatos tanulásra szoktatja a tanulókat. Az írásbeli számonkérés formái: - Írásbeli felelet, röpdolgozat: az előző órai anyag, illetve kisebb anyagrész ismeretének ellenőrzése. Időtartama max: 20 – 25 perc. - Témazáró dolgozat, amely egy adott témakör, tananyag egység átfogó ismeretét kéri számon, a kétszintű érettségi követelményeihez igazodva. Mind a félévi, mind pedig az év végi osztályzatban súlyozottan (duplán) számítanak a témazáró jegyek. A dolgozatok száma az évfolyamon előírt tantervi követelmények függvényében változik. Időtartama egész órás magyar nyelv és irodalom, matematika tantárgyakból, felsőbb évfolyamon két tanóra. A témazáró dolgozat íratását a Házirend szabályozza. - Egész órás dolgozat, amely egy nagyobb egységet ölel át. - Órai munka: jegyzetelés, vázlat, feladat megoldás, mérési jegyzőkönyvek. Értékelése előre megadott szempontok szerint. - Házi feladat ellenőrzése, folyamatos. - Házi dolgozat, kiselőadás egy-egy témakör végén.
Kivonat a Pedagógiai Programból ( a teljes szöveg olvasható a honlapunkon az Alapdokumentumok menüpontban)
14. AZ OTTHONI FELKÉSZÜLÉSHEZ ELŐÍRT ÍRÁSBELI ÉS SZÓBELI FELADATOK MEGHATÁROZÁSÁNAK ELVEI, KORLÁTAI A házi feladat a folyamatos tanulásra nevelésnek és az önálló tanulási képesség fejlesztésének legfontosabb és leggyakrabban alkalmazott pedagógiai eszköze. A meghatározásánál e két funkciót kell figyelembe venni.
A sikeres tanulói teljesítés érdekében fontos a tanári segítségnyújtás, a pontos feladatkijelölés, egyértelmű utasítások adása.
Az önálló ismeretszerzést, információfeldolgozást kívánó feladatoknál gondoskodni kell arról, hogy a tanár által megjelölt források, segédeszközök minden tanuló számára rendelkezésre álljanak.
Mindkét esetben lényeges a feladat elvégzéséhez szükséges időtartam megállapítása, amelynek meghatározásához a tanulócsoportba tartozó diákok közül az átlagos képességű gyerek számára szükséges időt kell figyelembe venni.
A napi írásbeli és szóbeli házi feladat elkészítésének időtartama tantárgyanként ne haladja meg átlagosan a napi 30 percet. Az ennél hosszabb időt igénybe vevő feladatok elvégzésére legalább egy hetet kell a tanulónak biztosítani.
A házi feladat kijelölésében fontos elv, hogy az órai tananyaghoz kapcsolódik, pontosan megjelöltek a felhasználható segédeszközök (tankönyv, feladatgyűjtemény, munkafüzet, órai jegyzetek, Internet, stb.), az elkészítés határideje, formája és a minimum terjedelme, valamint az ellenőrzés és értékelés formája, módja.
A házi feladat rendszeres ellenőrzése minden pedagógus feladata.
A szóbeli és írásbeli házi feladatok arányát az tantárgyak követelményei határozzák meg.
A legoptimálisabb órarend elkészítésével igyekszünk a tanulók terhelését egyenletessé tenni, hogy mindenki a képességeinek megfelelően készülhessen a tanórákra.
Hétvégére, hosszabb, több napos szünetekre az egyik óráról a másikra adottnál ne legyen több házi feladat. |